Za 11 100 jüanů (1 560 eur) totiž není vodotěsný a nelze jej proto používat jako deštník, ale jen jako slunečník, napsal server BBC.
Deštník v rámci spolupráce německého sportovního giganta Adidas a italského módního domu Gucci vstoupí do prodeje v Číně 7. června. Gucci na svých stránkách uvádí, že produkt „není voděodolný a je určen k ochraně před sluncem nebo dekorativnímu použití“.
Omezené využití exkluzivního výrobku ale rozlhnělo uživatele čínské sociální sítě Weibo. Svou kritiku sdílejí pod hashtagem, který v překladu znamená „deštník za 11 100 jüanů není voděodolný“ a který zatím vidělo 140 milionů lidí. Jeden z přispěvatelů slunečník nazval „velkým, ale zbytečným módním výstřelkem“, jiní ale mají pro jeho případné budoucí majitele pochopení.
„Ti, kteří jsou ochotni za luxusní zboží zaplatit, aby ukázali své jmění, se o praktické využití nezajímají,“ uvedl další uživatel. Mluvčí módního domu Gucci čínským médiím řekl, že produkt „není doporučen k použití jako deštník“, má podle něj ale „vysokou sběratelskou cenu a hodí se jako každodenní doplněk“.
Lesk a luxus ve stylu glamour! Takto může vypadat ve vašem bytě
Čína je pro přední luxusní značky klíčovým trhem, píše BBC. Prodej luxusního zboží ve druhé největší ekonomice světa loni vzrostl o 36 procent a v následujících třech letech se může stát celosvětově největším trhem pro odbyt tohoto typu zboží, uvádí poradenská společnost Bain & Company.